fredag 26 december 2008

Christmas eve and Christmas day

Christmas Eve borjade med att man skulle upp tidigt for att fara och trana vilket inte va sa pepp ner man kommit hem sent fran matchen dan innan. Men som tur var va det en valdigt latt traning. Efter traning sa for vi direkt och handlade jag inforskaffade mig en massa saker till bla skinka och kottbullar och jag och jag fick aven ett trevligt samtal av mormor vart lite sma forvanad dar vi stod och kopte krabbor haha. Val hemma igen sa blev det stadning, stadning och ater stadning! vi hade ca 26 gaster som skulle komma over, vi blev val klar vid halv 5, 5 nan gang och da blev det en timmes nap behovdes. Det blev massor av mat och massa skoj. Rinken ute ar klar nu ocksa sa nu kan man aka nar man vill.
Dagen slutatde inte nar alla gaster gick hem vid halv 11 manga med sma barn. Jag och Reilly satte oss och sag pa mamma mia men vi hann inte se sa lang forran vi skulle till kyrkan pa midnight mass. Kan ju saga att de var lite sma roligt Emy lyckades borja bloda, Reilly somnade joes kna och dick madde illa. Och jag skamde inte ut mig den har gangen HAHAHAHAH.
Efter kyrkan kl var 1.15 sa for vi hem en snabbis och fixade alla julklappar och sen for vi for att hamta alla tidningar, jag lovade att jag skulle folja med ut pa paper routen pa julafton, det var faktiskt inte sa illa men vi var klara vid 4.
Reilly kom in och vakte mig kl 9.30 tror jag och sa att vi skulle oppna julklappar vilket inte alls stamde sa jag fortsatte sova! Julklapps oppningen var kul jag fick en massa roliga saker, fick ett par grymt skona vantar och scotty och sen fick jag en hylla av joe vilket jag verkligen behover och sen sa fick jag en massa annat smatt och gott! Tack alla dar hemma som skickat saker ocksa!
Jag fixade skinka vilket blev sadar men kottbullarna daremot blev super goda! stolt over mig sjalv. Det har blivit lite skridskoakning idag ocksa och nu sitter jag och vantar pa francy som ska bo har resten av veckan! :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

God fortsättning o många kramar från oss alla. Pappa o Tobias skickar en extra jättekram var. Vi är fortfarande kvar hos Per o Agneta. Kul att köttbullarna blev bra. Kram Farmor

Louise sa...

GODJULPÅDIG


och jag vet inte om hon har det ska kolla sen! då kommer du få vara vaken länge eller nått haha :D

Anonym sa...

Nu när det snart blir nytt år o du inte är här i närheten vill jag sända alla styrkande o läkande kramar o pussar från oss i värmland. Var försiktig med raketerna. Vi tänker på dig hoppas du får ett jätte mysigt nyår. Alvin hälsar Happy New Year o en blöt puss. Kram gumman o ha det så bra, hälsa alla.