lördag 27 juni 2009

Daktoa Trip

Kom hem igar fran en liten semester trip till bade north och south dakota (dock mest south). Vi satte oss i bilen direkt efter grandma's half marathon. Vi anlande pa sondag kvall till en lite farm i south dakota inte langt alls ifran custer, vi for aven in till hot springs den kvallen. Mandag morgon sa for vi ut och red i skogen/berg vilket var kul aven da jag hade san traningsvark sa jag kanppt kunde ga. Efter det sa for vi en till custer och kollade runt lite, sen sa for vi till custer state park dar vi fick se en massa vilda buffalos och andra djur jag inte kommer ihag namnen pa. och den ar inget zoo jag snackar om djuren ar vilda. Vi hade hort talas om natt asne liknande djur och nar vi nastan var ute ur parken sa sag vi dom ligga en bra bit bort pa en kulle, sa joanne sa skamtsamt ga och mata dom och sa klart sa fick jag ut joanne och scotty ur bilen med crackers. Vi gick upp och tva av dom dar djuren resten sig upp och kom rakt emot oss de slutade med att dom at ur varan hand och bilar stannade och djuren gick upp till bilar och tiggde mat haha. senare den kvallen sa for vi och kollade pa crazyhorse memorial light show vilket var coolt!
Tisdag morgon vi for och red igen och jag dog nastan nar scotty hast bet min och hon borjade stegra och ha sig hon satte sig aven ner, men jag satt kvar *stolt*. Efter ridningen sa packade vi ihop vara saker och for till crazyhorse igen for att kolla pa allt vi inte gjort kvallen innan och efter det sa for vi till nan cave av natt slag vilket var coolt och se.
Men nu maste jag ga sa jag namner bara lite snabbt vad vi mer gjorde. Vi for och kollade pa mount rushmore vilket var sjukt coolt och sen sa for vid till badlands och sen till wall drug och sen till natt majs palats haha.

Idag sa har jag varit ute med baten hela dagen wev'e been tubing, kneeboarding kanon dag och den har inte slut an det blir stranden senare och sen sleepover. och imorgon blire till att kopa en ny resvaska och borja packa.
Seeya in a few days

Inga kommentarer: